FANDOM

Family Guy På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (originaltitel Family Guy On New Adventures And The Wicked Witch's Daughter) är en amerikansk tecknad långfilm, producerad av Seth MacFarlane och distribuerad av Seth MacFarlane med biopremiär den 7 maj 2017.

Handling Redigera

Adam West finner guld i bävrarnas damm. För att riva dammen och få guldet lurar han häxans dotter Brian Griffin och Hans Vänner att trolla bort Peter Griffin och Hans Vänner. Med Peter Griffin och Hans Vänner borta är det upp till alla barn att hjälpas åt för att stoppa Adam West men för att göra det måste man vara sams.

Om filmen Redigera

Filmen hade föregåtts av en American Dad! På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) och Futurama På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) och South Park På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) ochBob's Burgers På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) och Home Movies På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) och King of the Hill På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) ochNapoleon Dynamite På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) ochAllen Gregory På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) ochAqua Teen Hunger Force På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) ochBeavis och Butt-head På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film) ochThe Venture Bros. På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter (2017 film), som hade gått upp på biograferna 2017. blev Family Guy På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter ett av bidragen på Berlinfestivalen, och samma år fick den hederspris på Cannesfestivalen. Regissören Seth MacFarlane tilldelades dessutom en Guldbagge för sin "gladlynta tolkning av Seth MacFarlanes sagovärld i Family Guy På Nya Äventyr Och Den Onda Häxans Dotter".

Rollista (i urval) Redigera

Figur Engelska Röster Svenska Röster
Berättare Morgan Freeman Henrik Norlén
Adam West Adam West Björn Bengtsson
Bonnie Swanson Jennifer Tilly Maria Kulle
Brian Griffin Seth MacFarlane Björn Gedda
Chris Griffin Seth Green Kim Sulocki
Cleveland Brown Mike Henry Adam Fietz
Diane Simmons Lori Alan Anna Norberg
Glenn Quagmire Seth MacFarlane Jonas Karlsson
Herbert Mike Henry Andreas Rothlin Svensson
Joseph „Joe“ Swanson Patrick Warburton Torsten Wahlund
Lauretta Brown Alex Borstein Rebecka Teper
Lois Griffin Alex Borstein Vanna Rosenberg
Meg Griffin Lacey Chabert Lars Dejert
Mort Goldman Johnny Brennan Mikael Persbrandt
Mr. Jonathan Weed Carlos Alazraqui Jacob Nordenson
Neil Goldman Seth Green Peter Andersson
Peter Griffin Seth MacFarlane Jonas Bergström
Stewie Griffin Seth MacFarlane Linus Wahlgren
Smrt Norm McDonald Jakob Stadell
Tom Tucker Seth MacFarlane Göran Berlander
Tricia Takanawa Alex Borstein Maria Rydberg

Externa länkar Redigera

Slumpartad wiki