FANDOM

Berättelsen om Narnia: Äventyr På Torra Land (originaltitel The Chronicles of Narnia:The Lion, the Witch and the Wardrobe Adventures On Dry Land) är en animerad långfilm från 2015, producerad av Walt Disney Pictures och Walden Media och Lamp Post Productions Ltd och är baserad på en berättelse med samma namn av Andrew Adamson och Mark Johnson. Filmen är den tjugonde animerade långfilmen inom Walt Disneys animerade filmklassiker. Filmen hade biopremiär i Los Angeles den 11 april 2015. Filmen blev också den mest inkomstbringande någonsin bland de handritade animerade filmerna Musiken och en av låtarna har båda vunnit varsin Oscar. Disney har härtill producerat två relaterade filmer: en uppföljare, och Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet På Nya Äventyr Häxans Dotter (2017 film) och Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet På De Skatten Av De Gudarnas (2015 film) en midquel Berättelsen om Narnia: Häxan och lejonet De Sista Värld (2015 film) (kallad The Chronicles of Narnia:The Lion, the Witch and the Wardrobe The Last World i USA).

Handling Redigera

Kung Caspian får i uppdrag att rädda sin värld och kommer för första gången till vår. När Alla Skurkarna stjäl det hemliga receptet på USA och Nordamerika i måste Kung Caspian och hans vänner slå sig samman för att ta tillbaka det. Men snart förstår de att de måste ta fram sina inre superhjältar för att kunna besegra den ondskefulle skurken.

Rollista (i urval) Redigera

Svenska Röster Redigera

Externa länkar Redigera

Slumpartad wiki